- Szczegóły
Piękna wrześniowa pogoda, jesienna aura oraz ciekawe tematy , nie ma nic bardziej kuszącego niż lekcje w terenie. Przekonali się o tym uczniowie klasy 4, którzy postanowili sprawdzić do czego służą przyrządy młodego badacza poznane na lekcjach przyrody.
Podczas zajęć uczniowie nauczyli się prawidłowo posługiwać lupą, lornetką, termometrem, taśmą mierniczą, mapą oraz kompasem. Każdy młody przyrodnik miał możliwość przeprowadzić wnikliwą obserwację np. ważki i mrówki, zmierzyć wysokość i obwód drzewek na placu szkolnym oraz sprawdzić odczyt temperatury powietrza. Ponadto uczniowie wykorzystali kompasy do wyznaczenia kierunków geograficznych i orientacji w terenie. Podczas rozmów wymieniali się wskazówkami z jakich znaków można korzystać przy wyznaczaniu północy jeśli zgubimy się w lesie lub jak wykonać prosty gnomon z patyków w słoneczny dzień.
Lekcje miały na celu pobudzić w uczniach cechy dobrego przyrodnika tj. cierpliwość, szacunek dla przyrody, zainteresowanie otaczającym nas światem oraz kreatywne sposoby rozwiazywania problemów i radzenia sobie w terenie.
Podczas sporządzania zdjęć reportażowych wykorzystano sprzęt zakupiony w ramach Programu Rządowego ,, Laboratoria Przyszłości”.
Joanna Nieściur
- Szczegóły
29 marca 2023r. uczniowie klasy ósmej mieli możliwość skorzystania ze strzelnicy sportowej mieszczącej się w Zespole Szkół im. Wincentego Witosa w Janowie Lubelskim.
Podczas pobytu wszyscy zostali zaznajomieni z procedurami obowiązującymi w obiekcie. Każdy uczeń indywidualnie został poinstruowany jaką należy przyjąć postawę strzelecką i miał możliwość oddania strzałów zarówno z karabinka jak i pistoletu pneumatycznego.
Dodatkowym wyzwaniem okazało się rozkładanie częściowe karabinka AKMS AK-47.
W trakcie zajęć sporządzana była dokumentacja fotograficzna, która została wykorzystana do opracowania sprawozdania z wydarzenia, w celu publikacji na stronie internetowej szkoły.
Wykorzystany został aparat fotograficzny zakupiony dzięki projektowi „Laboratoria Przyszłości”.
- Szczegóły
Nauka języka obcego to nie tylko nauka słówek i zasad gramatycznych. To także kształtowanie umiejętności mówienia i czytania. To właśnie formowanie tych dwóch umiejętności wymaga od uczniów przywiązywania dużej uwagi do prawidłowego wymawiana słów – właściwych form pod względem gramatycznym, ale również fonetycznym – właściwe tempo, wymowa, akcent.
Podczas jednej z lekcji języka rosyjskiego uczniowie klasy 8 wzięli udział w ćwiczeniu, które miało na celu sprawdzenie ww. umiejętności. Chętni uczniowie zostali nagrani podczas czytania fragmentu tekstu z podręcznika. Następnie nagranie zostało odtworzone i cała klasa wspólnie z nauczycielem starała się wyłapać błędy popełnione przez czytającego. Co ciekawe, większość pomyłek wskazali właśnie uczniowie biorący udział
w nagraniu. To ważne, że sami potrafili wskazać własne błędy, a także dokonać poprawy jak powinna brzmieć właściwa forma czy wymowa. Z pewnością taka lekcja była dla uczniów ciekawym doświadczeniem językowym.
Podczas lekcji został wykorzystany sprzęt: kamera i mikrofon zakupiony w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”.
Magdalena Duda-Sobierajska
- Szczegóły
Uczniowie klasy pierwszej powoli wkraczają w świat lektur szkolnych. Jedną z początkowych, wybranych do wspólnego omówienia jest pięknie ilustrowana książeczka Waldemara Cichonia – Cukierku, ty łobuzie. To ciepła i zabawna opowieść o kocich psotach oraz wysiłkach opiekunów, by rozbrykanego pupila „wychować”. Mocno podkreślony jest aspekt odpowiedzialności za zwierzę, które człowiek bierze pod opiekę. Cukierek to młody dachowiec, jest pręgowany, ma długie wąsy i charakterystyczną plamkę na nosie. Lubi psocić i chować się pod kanapą, a także jeść tuńczyka. Ze względu na trudny charakter jego opiekunka - pani Lusia obawia się, że nie znajdzie dla niego domu.
Do pracy z lekturą wykorzystaliśmy pomoc dydaktyczną – drukarkę 3D i laptop oraz aparat fotograficzny Canon zakupiony w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”. Wydrukowana w 3D postać Cukierka wzbudziła wśród pierwszoklasistów wiele radości i zapału do dalszej pracy z lekturami.