- Szczegóły
www.classroomscreen.com (Tablica interaktywna)
www.kahoot.com (gry, quizy)
www.quizizz.com (gry, quizy)
www.learningapps.org (różne gry dydaktyczne)
www.quizlet.com (fiszki)
www.voki.com (awatar)
www.makebeliefscomix.com/Comix/ (komiksy)
www.digipuzzle.net (gry)
www.pixton.com (komiksy)
www.paul-matthies.de (triangolo)
www.toolsforeducators.com (gry planszowe)
www.specjalni.pl (zbiór linków, materiałów, propozycji)
www.jigsawplanet.com (układanie puzzli)
http://www.pizap.com/ (edycja zdjęć, tworzenie plakatów, komiksów i kolaży)
http://www.pimpampum.net/ (tworzenie komiksów i książeczek)
http://www.glogster.com/ (tworzenie plakatów interaktywnych)
http://www.zondle.com/ (tworzenie gier edukacyjnych)
Jezyk angielski:
https://www.facebook.com/TeachingEnglish.BritishCouncil?ref=stream&hc_location=stream
https://www.facebook.com/EnglishIF?ref=stream&hc_location=stream
Lekcje z symulatorami ( fizyka, chemia geografia)
https://phet.colorado.edu/en/simulations/category/new
Lekcje z symulatorami (biologia)
http://phet.colorado.edu/en/simulations/category/biology
http://www.edu-net.pl/subjects/biologia/sim.htm
Geografia Quiz:
https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.paridae.app.android.geography&hl=pl
Gry geograficzne "Graj i poznawaj świat":
http://www.gry-geograficzne.pl/
Rozwijanie kreatywności:
http://www.primarygames.co.uk/pg2/splat/splatsq100.html
Matematyka:
Ciekawe pomysły matematyczne kl 1-3:
https://padlet.com/bchspgotwartedrzwi/7bud1rwi7k89
Materiały dla klas młodszych (nie tylko matematyka)
http://www.dzieci.erys.pl (zagadnienia przyrodnicze)
Informatyka:
Ucz się dzisiaj, buduj jaśniejsze jutro. | Code.org
- Szczegóły
Szkoła zgodnie z:
§ 6. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 października 2020 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020 –2024 – „Aktywna tablica” jest zobowiązana podjąć działania dotyczące wdrożenia stosowania TIK w procesie nauczania polegające na:
1) uczestniczeniu przez wskazaną grupę nauczycieli szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą lub SOSW w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu:
a) 2 lub 3 osób – w przypadku szkoły lub SOSW, w której jest zatrudnionych mniej niż 10 nauczycieli,
b) 4 osób – w przypadku szkoły lub SOSW, w której jest zatrudnionych od 10 do 20 nauczycieli,
c) 5 osób – w przypadku szkoły lub SOSW, w której jest zatrudnionych powyżej 20 nauczycieli;
2) uczestniczeniu przez przynajmniej jednego nauczyciela szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą lub SOSW w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, w tym:
a) udziale w co najmniej trzech spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli,
b) zorganizowaniu w szkole lub SOSW, w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu,
c) dzieleniu się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk; Dziennik Ustaw – 7 – Poz. 1883
3) wyznaczeniu szkolnego e-koordynatora do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK w szkole lub SOSW oraz powołaniu nauczycielskich zespołów samokształceniowych, które wspierają dyrektora szkoły lub SOSW i nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły lub SOSW z wykorzystaniem TIK;
4) wykorzystywaniu TIK na zajęciach edukacyjnych prowadzonych w każdym oddziale szkoły biorącej udział w Programie, w wymiarze co najmniej 5 godzin zajęć edukacyjnych średnio w każdym tygodniu nauki w każdym roku szkolnym realizacji Programu począwszy od dnia zainstalowania i uruchomienia pomocy dydaktycznych;
5) przedstawieniu organowi prowadzącemu szkołę podstawową, szkołę ponadpodstawową, szkołę za granicą lub SOSW sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w Programie, obejmującego zadania, o których mowa w pkt 1–4, oraz:
a) ocenę wpływu stosowania TIK w szkołach lub SOSW na zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania i uczniów w proces uczenia się,
b) charakterystykę problemów i barier w realizacji Programu,
c) ocenę stopnia realizacji przez szkoły lub SOSW zadań wynikających z udziału w Programie;
6) wypełnianiu ankiet oraz udziale w badaniach na potrzeby przeprowadzenia ewaluacji Programu, o których mowa w § 20.
- Szczegóły
W bieżący roku szkolnym (2020/2021) nasza szkoła uzyskała wsparcie finansowe w ramach Rządowego Programu Aktywna Tablica. Kwota dofinansowania wyniosła 14 tys. zł, pozostała część – 3,5 tys. zł to wkład własny.
Zakupione zostały:
- 2 monitory interaktywne eBoard. W urządzeniach tych zastosowano najnowszej generacji matowe, antyrefleksyjne panele LCD typu IPS pracujące w rozdzielczości 4K UHD (3840x2160), charakteryzujące się bardzo realistycznym i wyrazistym obrazem. Monitory eBoard wspierają funkcję HDR (High Dynamic Range Image), technologię zwiększającą zakres tonalny wyświetlanego obrazu. Pracę z urządzeniem usprawnia użytkownikowi rozbudowany system interfejsów audio-video (HDMI, AV, Display Port, VGA, yPbPr) oraz portów komunikacyjnych USB z dostępem w przedniej jak również tylnej części monitora. Wbudowana bezprzewodowa komunikacja WiFi i system ANDROID 8.0 z nowymi funkcjami użytkowymi umożliwia niezależną pracę monitora bez konieczności stosowania sterujących urządzeń zewnętrznych. Funkcja dotyku w technologii pozycjonowania w podczerwieni z szybkim czasem reakcji, pozwala uzyskać wysoką precyzję oraz płynność obsługi dotyku;
- 10 głośniki Soundbar Sharp HT-SB95 40W.